Asszertív kommunikáció

“A legfontosabb dolog a kommunikációban az, hogy meghalld azt is, ami nem hangzott el. ”
(Peter Drucker, amerikai író, vezetési tanácsadó)

Asszertív kommunikáció

Egy szervezeten belül és külső partnerekkel is fontos, hogy a kollégák tudják érvényesíteni érdekeiket, miközben partneri kapcsolatokat építenek.

Az érdekérvényesítő kommunikáció a siker kulcsa egyéni, csoport és vállalati szinten is.

• Az emberi magatartásminták felismerése (agresszív, passzív, manipulatív, asszertív)
• Az asszertív kommunikáció alkalmazása a verbális és nonverbális csatornákon egyaránt
• Az asszertív kommunikáció eszköztárának megismerése, alkalmazása
(én-üzenetek, konfliktusok megoldása, értő figyelem, „12 gát”…)
• Kié a probléma? Ki fogja megoldani?
• Asszertív jogok – Alberti és Emmons (pl. asszertíven nemet mondani)
• Gordon modell (Én-üzenetek, 12 gát)
• Konfliktuskezelés asszertíven

A tréning különlegessége, hogy élményszerűen, az improvizáció és dráma eszközén keresztül fejleszti az asszertivitást. Egyszerű feladatokban a résztvevők saját élményt szereznek arról, mi asszertív és mi nem. Ezután komplexebb szerepjátékok következnek, amiben lehet gyakorolni, hogyan kommunikáljanak asszertíven pl. ha manipulatív partnerrel kerülnek szembe. A résztvevők magukat adják, a színész-tréner játssza a kommunikációs partnerüket. Valódi munkahelyi szituációkkal dolgozunk, ezeket a megrendelőtől és a résztvevőktől kérjük.