Asszertív kommunikáció
Asszertív kommunikáció
„A legfontosabb dolog a kommunikációban az, hogy meghalld azt is, ami nem hangzott el..”
(Peter Drucker, amerikai író, vezetési tanácsadó)
Egy szervezeten belül és külső partnerekkel is fontos, hogy a kollégák tudják érvényesíteni érdekeiket, miközben partneri kapcsolatokat építenek. Az érdekérvényesítő kommunikáció a siker kulcsa egyéni, csoport és vállalati szinten is.
Miért különleges?
A tréning különlegessége, hogy élményszerűen, az improvizáció és dráma eszközén keresztül fejleszti az asszertivitást. Egyszerű feladatokban a résztvevők saját élményt szereznek arról, mi asszertív és mi nem. Ezután komplexebb szerepjátékok következnek, amiben lehet gyakorolni, hogyan kommunikáljanak asszertíven pl. ha manipulatív partnerrel kerülnek szembe. A résztvevők magukat adják, a színész-tréner játssza a kommunikációs partnerüket. Valódi munkahelyi szituációkkal dolgozunk, ezeket a megrendelőtől és a résztvevőktől kérjük.
- Az emberi magatartásminták felismerése (agresszív, passzív, manipulatív, asszertív)
- Az asszertív kommunikáció alkalmazása a verbális és nonverbális csatornákon egyaránt
- Az asszertív kommunikáció eszköztárának megismerése, alkalmazása
(én-üzenetek, konfliktusok megoldása, értő figyelem, „12 gát”…)
- Kié a probléma? Ki fogja megoldani?
- Asszertív jogok – Alberti és Emmons (pl. asszertíven nemet mondani)
- Gordon modell (Én-üzenetek, 12 gát)
- Konfliktuskezelés asszertíven