DRAMATRIX
Légy önmagad!
Légy nyílt a kommunikációban! Nincs mindenki számára egyformán alkalmazható „trükk vagy technika”, az egyén képességeiből kell kiindulni. Az őszinteség és hitelesség fontos.Fejleszd készségeidet!
Nem tanítunk, hanem készségeket fejlesztünk. Az elmélet hiába mondja meg, mit csinálj, ha nem sajátítod el, hogyan csináljad. A színész-tréner változatos helyzeteket tud teremteni, melyekben a kommunikációs eszköztárat bővíteni lehet.Partnerség kialakítása
A legoptimálisabb kommunikáció partnerségen alapul. Sem magas, sem alacsony státuszból kommunikálva nem lehet hosszú távon a maximumot kihozni. Azt is gyakorolni kell, mit lehet tenni, ha a partnerünk manipulálni próbál.A DRAMATRIX saját fejlesztésű módszere elősegíti a változást a résztvevők kommunikációs szokásaiban, testbeszédben megnyilvánuló viselkedésében és általános attitűdjében. Az készségek feltérképezéséhez, az egyéni fejlesztési célok meghatározásához fórum színházat és videóra rögzített helyzetgyakorlatokat használunk. A munkahelyi szituációkat a megbízótól vagy a résztvevőktől kapjuk.
Készségfejlesztéshez improvizációs színházból alkalmazott célzott készségfejlesztő gyakorlatokat használunk, így résztvevőink sokat gyakorolhatnak, kísérletezhetnek kommunikációs eszköztáruk bővítésén.
Az alkalmazás fázisban a résztvevők színész közreműködővel dolgoznak vállalati szituációs szerepjátékokban. Mindenkinek abban kell helytállnia, amiben fejlődnie kellett.
Az improvizációs készségek haszna, hogy fejleszti a találékonyságot, reakciókészséget. Segít a partnerre figyelésben, a partner igényeire való ráhangolódásban. Növeli az asszertivitást, empatikus készséget és segíti az együttműködést, a hosszútávú jó kapcsolatokat.
Az improvizációs színházban mindig van szabály és ez a szabály nagyon egyszerű, de mindenki számára világos. Így tudnak a színészek szoros együttműködésben rögtönözni a színpadon. És így működnek a tréningen résztvevők is, akik számára mindig világos, hogy éppen mire kell figyelniük. Így a feladatok, játékok végrehajtása sem nehéz. Sokkal inkább hasonló a tanulás folyamata ahhoz, ahogy a kisgyermek ismerkedik a világgal: feltételez – kipróbál – megtapasztal – beépít. A tréningfeladatokból leszűrhető tapasztalat mindig jól illeszthető a munkahelyi mindennapokba.