Befolyásolási és meggyőzési technikák

Egy csapat több mint emberek halmaza. Folyamatos ’adok és kapok’.”
(Barbara Glacel & Emile Robert Jr., amerikai író)

Befolyásolási és meggyőzési technikák

A tréning végső célja együttműködő csoportok működtetése, magasabb aktivitás és növekedő egymásba vetett bizalom elérése. Az egymásra hatás készségeit fejleszti tárgyalási helyzetben, prezentációkban, illetve csoportos megbeszéléseken. Az együttműködés fenntartásával kell a partnerre hatni (pl. ötletek eladása, támogatás megszerzése, vezetők és kollégák meggyőzése). A résztvevők megtanulják, miként érjék el céljaikat mátrix szervezetben vagy projekt alapú környezetben, miközben észben tartják a partnerség fontosságát és a szervezet hosszútávú érdekeit.

Fejleszthető készségek:

• Együttműködés fenntartásával a partnerre hatni
• Csoportban saját érdekeit képviselni, a többi érdek figyelembe vételével
• Partneri attitűdöt és a szervezet hosszútávú érdekeit megtartva dolgozni csoportban
• Saját viselkedésében meglátni, ami másokban ellenállást kelthet
• Változatos kommunikációs eszközökkel, hitelesen képviselni ügyét
• Befolyásolás autoritás nélkül (Cohen-Bradford)
• Manipulációs taktikák kivédése (Cialdini)

A tréning sok gyakorlattal fejleszti a fenti készségeket, kétszemélyes tárgyalásokon és kiscsoportos megbeszéléseken egyaránt. Foglalkozik az attitűddel és a viselkedési stílusokkal. A meggyőzési technikák fejlesztésében olyan megközelítést használunk, amely hatékonyan működik a különböző hierarchikus szintek között is. A szituációs gyakorlatokat színész-tréner és cégspecifikus témák teszik életszerű kihívássá.